Idiotsikker kunde Service strategier (der kun en tåbe ville prøve!)

Nogensinde meddelelse hvordan kundeservice varierer fra butik til butik? Du går ind i nogle butikker, og før du kan sige “Buzz off!” en sælger spørger, “Kan jeg hjælpe dig?”
“Nej tak.”
“Kan jeg hjælpe dig?” spørger en anden.
“Nej tak.”
“Kan jeg hjælpe dig?” spørger en tredjedel.
Når butikken løber tør for sælgere, får du at se merchandise. Dette kaldes “i dit ansigt kundeservice”
Andre butikker tager det modsatte synspunkt. Når du ikke kan finde den rigtige størrelse adapter til din nye bærbare elektroniske zapper gizmo thingy, kigge du efter hjælp i midtergangen tre. Ingen der. Midtergangen fire? Stadig ingen. Midtergangen fem? Nope. Midtergangen seks? Syv? Fifty-seks?
Dette kaldes “run for cover kundeservice”.
Så er der den udstyr butik, der byder dig velkommen med åbne arme, når din Plænetraktor starter lyde som proteser i en blender.
“Det skal bare en regelmæssig rengøring. Vi opkræver $150 for at,”siger den venlige sælger. Så han sænker stemmen. “Men du kunne formentlig gøre det selv.”
Du rose ham for hans hjælpsomhed. Han bjælker med stolthed. “Yup. Jeg troede det af mig selv. Hver gang en kunde forsøger at lave noget derhjemme, gør vi en hel masse flere penge næste dag. Tror min chef vil give mig et raise til dette?”
Jeg kalder dette “-det-selv-afpresning”.
Og hvad med de tre selskaber, der kom til at citere på nogle kanalsystem? Hver ser sig omkring, tager nogle noter og lover at komme tilbage til os med et citat.
Vi vente. Og vente. Og vente.
Vi kalder tilbage den første virksomhed, der lover at komme tilbage til os med sit citat. Det gør det samme løfte konsekvent hver gang vi kalder. Jeg elsker en pålidelig virksomhed.
Dette kaldes “konsekvent filibuster kundeservice”.
Vi kalder det andet selskab. Vi kalder dem i dag. Vi kalder dem i natten. Vi kalder dem i mørke. Vi kalder dem i lyset. Vi kalder dem i om morgenen. Godt ring dem på high noon. Vi kalder dem på middag, og ved lyset af månen.
Selv dårlig poesi hjælper ikke. Jeg elsker bare en virksomhed, der ikke plage mig ved at besvare telefonen.
Jeg kalder dette “usynlige mand kundeservice”.
I sidste ende vælger vi et tredje selskab. Hvad det skylder det vindende bud? Fremragende kvalitet? Nej. Fantastisk pris? Nej. Stærk garanti? Nej? Besvare deres telefon? Ja.
Vi ansætte de bedste papirarbejde fyldstoffer til at renovere vores kanalsystem – og vi krydser vores fingre, at vi aldrig nødt til at vælge en hjertekirurg på den måde.
Jeg kalder denne “dag ved fremmøde customer service”.
Vores pest kontrol selskab viste os en anden tilgang.
“Honning, fluer få i huset. Tid til at ringe til Pest Control fyr.”
“OK, jeg vil gøre det lige efter jeg besvare telefonen. Hej?
“Hej, dette er Pest Control fyr. Hvornår ønsker du din årlige pest kontrol?”
“Hvordan vidste du? Nå, så hurtigt som muligt. Hold, der er dørklokken.”
“Hej, dette er Pest Control fyr.”
“Men du var bare på telefonen.”
“Du sagde ASAP, så her er jeg.”
Jeg kalder dette “kundeservice på steroider”.
Hvis du ejer en virksomhed, køre en familie eller gøre noget, der bringer dig i kontakt med andre mennesker, kan du tage til efterretning. En af disse kunde service stilarter er faktisk god.
“Hej, dette er Pest Control fyr.”
OK, er det nok. Vi har ikke skadedyr i denne kolonne.
“Hej, dette er Pest Control fyr.”
Af den måde, hvis du vil give feedback til denne kolonne, vil jeg holdt mine hænder i mine ører og synger Klingon nationalsangen. Jeg kalder det “satiriske kundeservice.”
“Hej, dette er…” SWAT!
(Behage email mig på Info@TheHappyGuy.com hvis du har nogen kunde service historier du gerne vil se i en fremtidig kolonne.)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *